Czym zajmuje się content marketing i dlaczego warto w niego zainwestować
Nie bez powodu mówi się, że content is king. Treści pozwalają zaistnieć i docierać do nowych grup odbiorczych, które konwertują w klientów i wspierają sprzedaż. Jeśli chcesz rosnąć, budować świadomość swojej marki i przekonywać, że warto z tobą współpracować, potrzebujesz wysokokalorycznych treści, które będą niosły wartość merytoryczną, ale jednocześnie będą na tyle atrakcyjne, że ludzie chętnie będą po nie sięgać.
Co to jest content marketing?
Content marketing lub inaczej marketing treści to ogół działań — od strategii po wdrożenie — polegający na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych, istotnych i spójnych treści, które mają na celu przyciągnięcie i zatrzymanie określonych grup odbiorczych oraz skłonienie ich do podjęcia pożądanych działań, związanych z twoją marką (zakup, podzielenie się opinią, dołączenia do grona osób obserwujących twoje kanały w mediach społecznościowych, etc.). Na content marketing składają się wszelkiego rodzaju treści — od tekstów i statycznych obrazów, po video, grafikę ruchomą, nagrania dźwiękowe, itd.
W kategorii contentu mieszczą się:
- artykuły,
- blogi,
- e-booki,
- infografiki,
- podcasty,
- webinary,
- wideo,
- newslettery,
- posty w mediach społecznościowych.
Rola content marketingu
Najważniejszą rolą content marketingu jest budowanie. Dzięki odpowiednim i pasującym do tone of voice twojej marki treściom budujesz zaufanie, lojalność oraz świadomość, która przekłada się na rozpoznawalność twoich produktów lub usług.
Marketing treści można porównać do fundamentów twojej marki. To on wspiera działy sprzedaży, pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowej i generuje nowe leady. Treści towarzyszą sprzedaży na każdym etapie ścieżki zakupowej.
Dzięki treściom (np. wątkom o twoich produktach na profesjonalnych forach, reklamie w mediach społecznościowych albo ulotce z informacją o produkcie) potencjalne osoby zainteresowane kupnem mogą dowiedzieć się o tym co oferujesz, następnie na blogu firmowym pogłębić wiedzę o twojej ofercie i wybrać spośród różnych wariantów produktu lub pakietów usług, a po zakupie mogą zostać objęci działaniami posprzedażowymi (ankieta o zadowoleniu z obsługi lub jakości produktu, mailing z informacją, jakie jeszcze produkty pasują do ostatniego zakupu albo wiadomość zachęcająca do obserwowania twoich kanałów social media). Każde z tych działań wymaga odpowiedniego contentu.
Korzyści z outsourcingu content marketingu
Właściwie ukierunkowane działania content marketingowe wymagają:
– planowania,
– badania,
– tworzenia,
– optymalizacji,
– publikowania,
– promowania,
– monitorowania treści.
Wiele firm nie ma wystarczających zasobów, czasu lub umiejętności, aby samodzielnie prowadzić skuteczne działania content marketingowe. W takiej sytuacji zlecenie zadań z obszaru marketingu treści na zewnątrz daje wiele korzyści — rozpoczynając od wsparcia na etapie opracowywania strategii treści, po zapewnienie marce ciągłości w publikacjach, co przekłada się zarówno na rozpoznawalność, jak i działania pracujące na korzyść marki na tzw. tyłach, (np. te, zapewniające odpowiednio wysoką pozycję firmowej strony internetowej w wyszukiwarkach).
Co zyskujesz, decydując się na outsorcing content marketingu?
● Dostęp do wiedzy osób wyspecjalizowanych w content marketingu, które mogą wesprzeć cię w takich dziedzinach jak copywriting kreatywny i SEO, projektowanie graficzne, zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych, czy analityka treści. Praca z doświadczonym zespołem content marketingowym to gwarancja wysokiej jakości treści dobrze dopasowanych do profilu twojej działalności i oczekiwań grup odbiorczych.
● Dostęp do najnowszych narzędzi i technologii, które ułatwiają tworzenie i dystrybuowanie treści.
● Czas i budżet, który możesz wykorzystać na inne działania wspierające rozwój twojej firmy. Zamiast angażować się w pracochłonne i kosztowne procesy rekrutacji, szkolenia i dodatkowe działania związane z zarządzaniem własnym zespołem content marketingowym, możesz skorzystać z gotowych rozwiązań oferowanych przez agencję content marketingową. Zlecając działania w obszarze marketingu treści na zewnątrz, w pakiecie dostajesz elastyczność i spersonalizowane rozwiązania, dostosowane do twoich potrzeb i budżetu. Współpraca z agencją to również dotrzymane terminy realizacji projektów i widoczne efekty ustalonych działań.
● Efektywność ukierunkowaną na zyski. Agencja content marketingowa może ci pomóc w opracowaniu i wdrożeniu strategicznych działań w zakresie marketingu treści, które będą spójne z celami biznesowymi i komunikacyjnymi firmy.
W firmie Content Idea oferujemy pomoc na każdym lub wybranym etapie procesu content marketingowego, od planowania po publikację i promocję treści. Działamy elastycznie i podejmujemy się współprac obejmujących niewielki wycinek usług z zakresu marketingu treści, jak również tych wymagających wielokanałowych i różnorodnych działań.
Napisz, czego potrzebujesz lub zadaj nam pytanie.